Gesetteld in Agnes Water, Town of 1770 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu Gesetteld in Agnes Water, Town of 1770 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu

Gesetteld in Agnes Water, Town of 1770

Door: Moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

12 Mei 2012 | Australië, Sydney

Waar ik eerst nog niet helemaal zeker was van hoe ik het hier vond, wist ik na twee weken dat ik hier toch wel graag zou willen blijven. Alle werkers zijn gezellig en samen kunnen wij die Chris, met zijn stemmingswisselingen, wel handelen! :) Zondag de 29e vroeg hij 's avonds aan mij hoe lang ik eigenlijk zou blijven. Ik heb toen aangegeven dat ik er aan zat te denken om mijn 88 dagen voor mijn 2nd year visa hier allemaal te doen, als ik de laatste week van mei en de eerste week van juni 'op vakantie' mag. Hij vond dit prima! Yeahhhh! :) Toen ik maandagochtend al om 06.00 uur op de computer zat vroeg Chris wat ik daar zo vroeg deed. Toen ik zei dat één van de drie nieuwe meiden zo'n zes keer per nacht naar de WC gaat en zich dan als een soort olifant gedraagt, gaf Chris aan dat hij eraan zat te denken om me naar het stafhuis te verhuizen. Beterrrrrr...... Ik wist dat er nog één kamer vrij was in het huis. Dat zou dus een eigen kamer betekenen! Halleluja! Ik moest wel tot zaterdag wachten, totdat Sanna (een andere werker die op dezelfde dag als ik was begonnen) zou vertrekken. Waarom..? Omdat dat zo'n reden is die alleen Chris begrijpt! Maar goed.. Ik heb geduld.. Ik wacht tot zaterdag!

Dinsdag 1 mei ging de hele groep werkers 's middags naar Beachside, een ander hostel waar de jongens die weggestuurd zijn naartoe zijn gegaan. Omdat ik de bus reed, kon ik niet mee, maar Rish haalde me om 21.30 uur op bij het hostel, zodat ik er toch nog even bij kon zijn! De schat.. Volgens de meiden heeft ie een oogje op me! Ik denk dat het wel mee valt.. Of toch niet!? ;) Haha..

Woensdag was ik door twee Nederlandse meiden, Lizz en Karlijn, die hier in het dorp wonen uitgenodigd om samen te eten. Lizz is verliefd op een Australiër die hier woont en Karlijn werkt hier en huurt een kamer in een huis. Karlijn had heerlijk Hollands gekookt! Draadjes vlees! :) Ze had nog meer mensen uitgenodigd dus we hebben met een gezellige groep een gezellige avond gehad. Erg leuk om zo wat contacten te hebben in het dorp.

Donderdag 3 mei kwam Ruth, m'n hilarische Engelse vriendin die ik in Byron Bay heb ontmoet en later nog een paar keer in Brisbane heb gezien en beweert dat we elkaar al in Spot X hebben leren kennen wat ik me niet meer kan herinneren, aan in het dorp! Ze had dit hostel geboekt, dus ik ben haar op gaan halen. Echt heel leuk om haar weer te zien. Alles wat ze zegt is grappig, dus ik heb me rot gelachen! Vrijdagsmiddag zijn we samen de Scooteroo gaan doen. Ik kon dit gratis doen, omdat ik hier werk. Een populaire activiteit hier in het dorp. Op Harley Davidson scooters ga je een hele middag rondrijden in de omgeving. Je krijgt een leren jasje aan en kan tattoos plakken voordat je vertrekt. Net echt! :) Het was echt helemaal te gek. Ik zou het elke dag wel kunnen doen. Hoogtepuntje was toch wel dat ik zo bijdehand was om Ruth even in te halen. Je had haar hoofd moeten zien! Haha.. 's Avonds ging Ruth weer weg.

Zaterdag.. De dag waarop ik verhuizen mocht, had Chris uiteraard zijn gedachten veranderd en mocht ik niet verhuizen naar het stafhuis! Arghhh! Heel irritant, want ik had me er erg op verheugd en alle anderen ook. Ik had meteen geen zin meer om te werken, dus stopte eerder en ben naar het strand gegaan. Daar was Rish.. Die kwam me even opvrolijken.. De schat! Zondag was Chris weer van gedachten veranderd en mocht ik toch intrekken in er stafhuis. Het meteen gedaan, voordat hij zijn gedachten weer kon veranderen! Het is echt heeeeeerlijk om mijn eigen kamer te hebben en in een huis te wonen. Mijn kamer is alleen een beetje saai en het huiselijke maakt wel dat ik thuis af een toe een heel klein beetje mis! :) Daarom wil ik jullie bij deze oproepen te helpen mijn kamer op te vrolijken! Het enige dat ik daarvoor nodig heb is kaartjes. Met leuke, lieve, gekke plaatjes en leuke, lieve woorden! Het adres waar deze naartoe gestuurd mogen worden is:

Southern Cross Backpackers
Moniek Schrijver
P.O. Box 197
Agnes Water
QLD 4677
Australia

Pakketjes met allemaal lekkere Hollandse dingen zijn natuurlijk ook van harte welkom! (Daan!! Hint!! ;))

Alle werkers die er nu zijn, zijn allemaal in dezelfde maand begonnen en blijven allemaal voor drie maanden. De komende twee maanden zit ik hier dus met deze groep! Echt helemaal leuk! Na drie maanden in een huis te hebben gewoond met al deze leuke mensen, zal het hier wel een beetje als thuis voelen en zal het moeilijk worden om weer weg te gaan en afscheid te nemen van al mijn nieuwe broers en zussen! Daar dus nog maar even niet aan denken! :)

Wat werk betreft, want daarvoor ben ik hier natuurlijk, heb ik de afgelopen twee weken op de dinsdagen de shuttle bus gereden en de andere dagen in de caravan gewerkt! Het is een hele klus. Het is nog steeds niet af, maar het begint echt mooi te worden en ik ben best trots op het resultaat tot nu toe! :) Ik kan geen verf meer ruiken, geen kwast meer vasthouden en geen caravan meer zien van binnen. Heb ik even pech, want Chris verzint elke dag weer iets nieuws dat nog moet gebeuren op die hooguit 8 m²! Heeeeeeel knap.. Ja heeeeeeel knap! Haha..

Tussenstand: 24 van de 88 dagen werk erop zitten! :)

Cheers mates!

Dikke kus

  • 12 Mei 2012 - 11:16

    Ingrid:

    Hmmm, leuke plaatjes he? Ik zal eens even denken..... Komt goed! :-) Lekker voor je hoor dat je even in een bewoond huis zit, effe bijkomen en opladen voor nieuwe back-pack avonturen dus. Nou meis, het was weer smullen je verhaal. Ik laat werkelijk alles vallen als ik zie dat ik weer een vervolg kan lezen. Dikke kus ing en van de rest vast ook..... Oh by the way, 21 mei krijg ik mijn diploma :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Eilandhoppen

10 November 2012

It's Thailandtime!!!

01 November 2012

In love with Vienam!

24 Oktober 2012

One more night.. Why not!?

15 Oktober 2012

Lady.. Lady.. You wanna buy bracelet?
Moniek

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 33860

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: