Tijd voor vakantie!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu Tijd voor vakantie!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu

Tijd voor vakantie!!

Door: Moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

25 Mei 2012 | Australië, Sydney

Cheers mates!!

Eindelijk weer een nieuw verhaal.. Ik heb nu zo'n saai werkend leven, dat ik gewoon niet meer zoveel te vertellen heb! ;) Haha!

Ik zal beginnen bij zaterdag 12 mei.. Toen was er hier in het hostel een verlovingsfeest van één van de kinderen van de eigenaar. Een feest met allemaal Australiërs en dus veel drank. Ik verbaas me er toch elke keer weer over hoeveel die mensen kunnen drinken zonder er dood bij neer te vallen. Ik denk dat ik het al vijf keer zou hebben begeven! Maar goed.. Toen het "officiële" gedeelte van het feest voorbij was, mochten wij ook komen. Het was erg gezellig, maar de eigenaar was dronken en gedroeg zich echt als een eikel naar ons toe! Wat een zak hooi is het ook! En het was me een puinhoop! Mijn God! Ik natuurlijk blij dat zondag mijn vrije dag was.. Ghehe! :) Zondagochtend was ik uiteindelijk toch nog vroeg wakker, omdat de anderen wel moesten werken en dus vroeg op moesten. Ik heb dus ook gewoon maar gewerkt. Hoe meer dagen ik werk, des te sneller heb ik mijn 88 dagen. En daarbij vond ik het wel 'leuk' en gezellig om weer een keer een dag schoon te maken met die meiden. Kunnen jullie het je voorstellen? Is weer eens wat anders dan werken in de caravan wat ik nog steeds doe!

Dinsdag ben ik na het werk naar Beachside, het andere hostel, gegaan en ben ik lekker met Rish naar het strand gegaan. Het is af en toe wel lekker om hier even weg te zijn. Puur en alleen maar om die eigenaar niet constant te hoeven zien. Vrijdagavond vluchtte ik weer! Haha! :)

Zaterdag 19 mei kwamen Melinda en Lianne hier aan. Dat zijn twee meiden die bij mij in de groep van Australian Backpackers zaten aan het begin van mijn reis. Erg leuk om ze weer te zien en we hadden elkaar natuurlijk heel veelte vertellen! Zondagmiddag mocht ik onverwacht met ze mee op Castaway. Dat is een activiteit die hier wordt aangeboden. Je wordt dan op een eilandje gedropt voor een nacht. Er was een annulering en de eigenaar koos mij uit om te gaan. Daardoor kon ik dit gratis doen. Dat dan weer wel! We werden naar het eilandje toe gevlogen door Bruce. Die man van dat RANZIGE huis dat ik heb schoongemaakt. Die vond het maar al te leuk dat ik mee ging. Ik mocht voor in het vliegtuigje en toen ging hij natuurlijk allemaal leuke taferelen uithalen. Motor uit in de lucht.. Bijna over de kop.. Op zijn kant.. Ik gillen natuurlijk.. Bruce kon zijn lol niet op! Haha.. Hij liet mij ook nog even vliegen! Echt super leuk! Dat was dan ook het enige leuke, want ik vond het eilandje maar niets. Ik vond Fraser Island helemaal te gek, maar ik denk dat het toch een beetje traumatisch is geweest voor me! Haha! ;) Ik was dus blij toen ik maandag weer terug was in het hostel. Weer lekker een douche en mijn eigen kamer met een bed! Hoezo verwend!? :)

Dinsdag heb ik met Marit plannen gemaakt om samen de laatste drie weken van mijn reis door Thailand te reizen. Hiervoor moest ik mijn ticket naar huis wijzigen van 15 nov naar 1 dec! Dit is gelukt! Ik ga dus drie weken met Marit naar Thailand en dan vliegen we samen naar huis. Voor de mensen die me missen.. Ik kom 1 dec om 09.00 uur aan op Schiphol! De afkruiskalenders kunnen gemaakt worden. ;)

Ook was Melissa dinsdag jarig. Ze was al drie weken elke dag aan het aftellen. Net een klein kind. Maar door haar enthousiasme was iedereen enthousiast voor haar verjaardag! Het was de hele dag net een kinderfeestje. 's Middags zijn we met zijn allen gaan lunchen en 's avonds was het tot grote ergernis van de eigenaren weer veel te gezellig.

Woensdag kwam er een pakketje voor me aan met stroopwafels, Engelse drop, honing drop en hagelslag! Dankje moeders! De anderen vonden het hilarisch om te zien hoe blij ik er mee was en wilden alles proeven. Ze zijn vooral fan van de stroopwafels! Ook kwam Melody, een vriendin van mij uit NL, hier aan. Heel leuk om haar hier te zien! :) 's Middags was het hier één groot drama. De eigenaren wilden mensen ontslaan en zorgden voor een gigantische rotsfeer. Iedereen was overstuur. Ik was vooral ontzettend kwaad over de manier waarop die mensen met ons omgaan. Wij zijn té close als groep.. Ze verbieden ons om nog met die jongens van het andere hostel om te gaan. Jaaa daaaaaag! Ga mij even vertellen wat ik wel en niet mag doen in mijn vrije tijd. Ik ben donderdagmiddag dus lekker naar die jongens in het andere hostel gegaan! Ghehe! Donderdagavond ben ik een gesprek met ze aangegaan. Chris gaf aan dat ik en Hannah de enige twee, van de zestien, waren die niet op zijn 'hitlist' stonden! Toen heb ik hem wel even haarfijn uitgelegd dat ik mezelf dan wel op de lijst zou zetten als hij alle anderen zou ontslaan. Ik heb hier en daar een puntje gemaakt over het feit dat hij de persoon is die zo'n sfeer creëert en dat hij maakt dat deze groep zo close is, want we moeten wel om het hier vol te houden. Hij was er stil van en zijn vrouw, Lisa, knikte af en toe begripvol en leek nogal in shock door mijn felle, maar redelijke reactie. Aan het einde van het gesprek zeiden ze dat als iedereen zijn werkt goed doet ze mogen blijven. Heb ik toch nog iets bereikt met deze actie! Gelukkig maar, want ik was er echt helemaal klaar mee. Ik ga vanavond, vrijdagavond, 'op vakantie' en ik wil niet dat als ik terug kom dat al mijn broers en zussen weg zijn!

Ik kijk ontzettend uit naar mijn vakantie! Ik ga eerst een weekend naar Brisbane, gezellig naar Christa. Kan ik eindelijk weer een keer op stap! Yeahhh! :) Dan ga ik maandag voor een week terug naar het surfkamp in Crescent Head.. Voor mijn trouwe lezers.. Die kunnen zich vast nog wel iets herinneren over een kok die ik toen ik daar weg ging net iets langer knuffelde dan de andere jongens.. Ik dacht dat ik hem nooit meer zou zien, maar zeg nooit nooit! :) Hij heeft gevraagd of ik terug wil komen en ik kan er gewoon geen nee tegen zeggen. Ook niet als ik er twintig uur voor moet reizen! Hihi.. Ik heb er super veel zin in! :)

Het is hier inmiddels al drie dagen slecht weer. Het is koud en het regent. Jullie treffen het wat dat betreft dus beter! :)

Tussenstand: 37 van de 88 dagen gewerkt! Nog 51 te gaan!

Liefs en een dikke kus!

  • 25 Mei 2012 - 13:47

    Astrid:

    Hallo Moniek eindelijk weer een verhaal van je.weekend 5/6 mei was het schoon-zussen weekend bij je moeder .Zij heeft een bonbons- werkshop voor ons allen geregeld.Dat was een supermiddag met hard werken en met ieders 2 volle chocoassortinment doosjes vol en met een voldaan gevoel weer naar jullie huis gegaan, daar geborreld en heerlijk lang getafeld.
    Zondagmorgen een boulevard wandeling met op de terugweg uitrusten bij de visboer.
    En later afscheid genomen .
    Was weer een leuk weekend met ons 7 vrouwen veel gepraat en gelachen.
    Volgend jaar weer bij een ander schoon-zus.
    We vroegen natuurlijk aan Trix hoe het met Moniek ging en hoe dat verder gaat als jij Moniek nog een jaar er bij wilt plakken.Trix uitgelegd en vertelde dat ze jouw een pakket met allerlei lekkere snoepdingen wilde sturen.
    Dus dat pakket heb je wel snel gekregen . Moniek leuk dat je weer wat te vertellen had en tot je volgende verhaal.
    Groetjes en dikke kus AStrid.

  • 25 Mei 2012 - 17:38

    Carla:

    lieve Moniek, ik had ook al uitgekeken naar een verslag. je begint je te ontpoppen als een vakbondsvrouwtje, maar je bent gelukkig een stuk aardiger, slanker en knapper dan Astrid Jongerius, haha.
    Een hele fijne 2 weken!
    Begint de wandversiering al te lukken?
    Liefs van C&W

  • 25 Mei 2012 - 17:49

    Ingrid Sliggers:

    Heee Lieve Mo,
    Gelukkig.....weer een update, ik begon al ontwenningsverschijnselen te krijgen :-). Maarrrrr toen ik van de week de foto's op FB zag verschijnen, die ik natuurlijk meteen aan de rest van de family heb getoond, met behoorlijke jaloerse reacties, voelde ik een nieuw verhaal op korte termijn aankomen. Fijn dat je effe hebt uitgelegd wat een castaway ook al weer is, want vertalen.nu komt niet verder dan........castaway, nou daar schiet je dan lekker wat mee op zal maar zeggen. Geniet van je volgens mij welverdiende vakantie, want zoals Carla al schreef, je ontpopt je als een echt vakbondvrouwtje :-). Lef hebben hoor, dat je het zo voor iedereen hebt opgenomen echt toppie. Nou Ik ga verder met de afkruiskalender, ik moet er verdorie twee maken, want over 6 weken ofzo komt Aafke al weer naar Nederland. Time flies when you're having fun. Het lijkt allemaal nog ver ver weg, maar voor je het weet...... Nou dikke knuffel en tot de "next time"
    XXXX liefs ing

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Eilandhoppen

10 November 2012

It's Thailandtime!!!

01 November 2012

In love with Vienam!

24 Oktober 2012

One more night.. Why not!?

15 Oktober 2012

Lady.. Lady.. You wanna buy bracelet?
Moniek

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 33874

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: