1770 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu 1770 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu

1770

Door: Moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

28 April 2012 | Australië, Sydney

Vrijdag de 20e, mijn vijfde werkdag heb ik 's ochtends schoon gemaakt en de housekeeping gedaan. Daarna werd ik opgehaald door Bruce. Een kennis van Chris, de eigenaar van het hostel. Hij had een schoonmaakklus voor me. Het bleek zijn eigen huis te zijn. Melissa en Sharon, twee meiden uit het hostel, waren 's ochtends al begonnen. Wat was ik blij dat zij al begonnen waren, want mijn god wat was het.. Ja wat was het eigenlijk..? Ik denk dat RANZIG met hoofdletters de enige goede beschrijving is! Halleluja! Ik dacht dat Bruce er net was ingetrokken en dat het daarom snel schoongemaakt moest worden, maar toen ik aan de meiden vroeg hoe lang er al niemand in het huis had gewoond, want zo RANZIG was het, moesten ze lachen en vertelden ze me dat hij er gewoon woont. Echt ongelofelijk. Het hele huis was een groot insecten kerkhof. Overal zaten spinnenraggen en toen ik de gordijnen aan het afborstelen was, kwamen de insecten eieren met larven eruit rollen! De muren zaten vol met zwarte stippen.. Insectenpoep! En bovenop de keukenkastjes zat een deken van schimmel! Het was echt niet om aan te zien. Maar goed.. Werk is werk en dollars zijn dollars! Met een borstel, een schuurspons en een doek ben ik de strijd aangegaan. In een middag (4,5 uur) heb ik welgeteld één muur schoon gekregen. RANZIG! Ja RANZIG!

Zaterdag was ik kitchenbitch en dus de hele dag verantwoordelijk voor de keuken van het hostel. Ik heb dus de hele dag een beetje in het hostel rond gehangen en andermans troep opgeruimd. Als ik iemand betrapte die zijn/haar troep niet opruimde was ik zo vrij om diegene daar even op aan te spreken. Je bent een kitchenbitch, of je bent het niet! ;)

Zondag was mijn vrije dag. Chris ging naar Bundaberg en vroeg of ik mee wilde. Waarom ook niet.. Bundaberg is een stad ten Zuiden van 1770 waar veel backpackers zitten vanwege de werkgelegenheid op boerderijen. Na anderhalf uur rijden kwamen we aan bij een enorme markt. Daar ging Chris helemaal los. Hij kocht groeten en fruit alsof zijn leven er vanaf hing. Ik snapte niet zo goed waarom. Wat moet hij met zoveel groenten en fruit? Nadat Chris los was gegaan op de markt zei hij dat het tijd was voor lunch. Hij nam me mee naar de beste kebabtent van heel Australië volgens hem. Ik houd helemaal niet van kebab, maar uit beleefdheid toch maar wat besteld! Krijg ik me toch een rol kebab. Ik had er een week van kunnen eten zo groot! Gelukkig was het wel lekker, want anders was het een uitdaging geweest die ik waarschijnlijk niet had aangekund. Toen we uitgegeten waren gingen we naar Mac Donalds. Zondag is family-dinner dag en alle werkers wilden heeeeel graag Mac Donalds, omdat er in 1770 geen Mac Donalds is! Haha! Daar gingen we dan.. Door de Mac drive. Can I have 15 cheeseburgers? Redelijk logische reactie van het meisje achter de speaker.. "How many?" Ja kind.. Je hoort het goed! 15! Besteld die handige Harry ook nog twee ijsjes. Vijf minuten na die enorme kebab rol! Chris.. Als je zo doorgaat kun je mij straks ook rollen! :p Hij bedoelde het vast goed. Vanuit de Mac Donalds reden we weer terug naar het hostel. Halverwege vroeg Chris of ik het laatste stuk wilde rijden. In zijn geel/oranje Mercedes uit 1975! Uhmm.. JAAAA! :)

Toen we terug kwamen bij het hostel bleek dat Chris al het groente en fruit voor ons (alle werkers) had gekocht. Iedereen was door het dolle, want de gemiddelde backpacker besteedt zijn geld niet aan groente en fruit. Laat ik hierbij even opmerken dat IK dus geen gemiddelde backpacker ben en gewoon twee stuks fruit per dag eet en minstens 200 gr groente! ;) Toen de zak van Mac Donalds tevoorschijn kwam was de rest het groente en fruit alweer vergeten! Haha.. Na die kebab rol en dat ijsje bedankte ik ervoor waardoor iedereen twee cheeseburgers kon eten. Wat waren ze blij! Haha!

Mijn tweede werkweek was redelijk zwaar. De eerste drie dagen werkte ik 's ochtends de vier uur voor het hostel en 's middags deed ik extra werk voor Chris, de caravan opknappen, of ik werkte bij Bruce. Zo maakte ik lange dagen, maar verdiende ik ook geld, wat wel erg lekker was. De sfeer was goed en ik had het helemaal naar mijn zin met alles en iedereen. Dit veranderde donderdag toen er drie nieuwe meiden begonnen met werken. Hierdoor zijn er eigenlijk teveel werkers. Waar ze vandaan worden gehaald weet ik niet, maar dit betekende dat Chris me op donderdagochtend vier uur in de caravan liet werken en er dus geen geld voor kreeg. Niet zo leuk dus. De sfeer was ook een stuk minder fijn geworden. Chris is een man met twee uitersten. Of heel aardig, of een ongelofelijke.. Ja sorry, maar uhmm.. Eikel! Dit maakt dat hij iedere dag wel een probleem heeft met één van de werkers en dat iedereen dus op z'n hoeden is. Iedereen vraagt zich af of hij/zij de volgende is die de volle laag gaat krijgen en dat zorgt voor een gespannen sfeer. Gelukkig is hij tegen mij tot nu toe nog altijd aardig geweest, maar ik vind het vervelend om te zien hoe hij tegen anderen kan doen.

Vrijdag heb ik de hele dat de shuttle bus naar en van het dorp gereden. De eerste 's ochtends om 06.00 uur en de laatste om 21.00 uur. Een lange dag dus! En dan had ik 's nachts om 01.00 uur ook nog een drop off bij een andere busstop. Zo'n 30 km verderop. De weg ernaartoe is verschrikkelijk donker en eng en er zitten veel kangoeroes, het is dus ook nog eens gevaarlijk. Gelukkig ging Sanna, een andere werker met me mee. Uiteraard vond Skippy het nodig om vlak voor de bus even de weg op te springen. Wat zijn die beesten groot zeg! Pffff.. Gelukkig reed ik langzaam genoeg om hem net te missen! Jammer maar helaas.. Geen kangoeroeburger! ;) Om 03.00 uur waren we terug en konden we weer gaan slapen. Om 07.00 uur moesten we weer fris en fruitig aan het ontbijt zitten zaterdag. Er was een grote container met goederen uit Thailand aangekomen. Ik mocht helpen deze uit te pakken. Leuk klusje! Beetje net als met Sinterklaas! Een grote container met ingepakte spullen die we er allemaal uit mochten halen en uit mochten pakken. Er kwamen vooral veel super mooie houten meubelen uit. Pittig klusje dus. Mijn work-out voor vandaag ook weer gehad! :) Vanmiddag heb ik vrij weinig gedaan. Eerst heb ik m'n haar laten knippen door Melissa en daarna ben ik naar het dorp gegaan, maar daar hebben ze bijna niets.. Ze hadden wel speculaas, dus dat heb ik gekocht! En wat is dat lekker als je dat al zo lang niet hebt gegeten! Jammie! :) Morgen is mijn vrije dag, dus dan ga ik lekker een dagje niks doen.

Door de taferelen van de eigenaar wil ik de ene dag het liefst vertrekken, terwijl ik het de dag erna weer helemaal naar m'n zin heb. Ik kijk het hier dus mooi nog even aan. Tussenstand: 12 dagen gewerkt van de 88 die ik nodig heb voor een 2nd year visa! Ik heb dus nog even te gaan! :)

Cheers mates!

  • 28 April 2012 - 16:16

    Ingrid:

    Hey there, kitchenbitch, taxi driver, housekeeper and supercleaning woman! Je gaat het vast redden, ik bedoel....nog maar 76, en inmiddels waarschijnlijk nog een paar minder. DENK aan het vooruitzicht, nog eens zo mega te kunnen genieten (most of the time :-) ) enne, blijf vooral verslag doen, zodra ik zie dat je een verhaal hebt, laat ik ongeveer alles vallen om het te lezen. XX Ing

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Eilandhoppen

10 November 2012

It's Thailandtime!!!

01 November 2012

In love with Vienam!

24 Oktober 2012

One more night.. Why not!?

15 Oktober 2012

Lady.. Lady.. You wanna buy bracelet?
Moniek

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 33878

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: