De introductieweek! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu De introductieweek! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu

De introductieweek!

Door: Moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

09 December 2011 | Australië, Sydney

Hey mates!

How u doing?

I'm fine! I like the city! I love it!

Op 8 dec, de dag van aankomst, hebben we 's avonds op het dakterras van een hostel gebarbecued met de hele groep. Het was erg gezellig! We aten kangeroe, zagen overal kakkerlakken lopen en vleermuizen vliegen! Welkom in Sydney.. :) Na de barbecue zijn we nog even naar de Down Under Bar gegaan voor een drankje en daarna op tijd naar bed. Ik was erg moe, toch wel last van een jetlag, maar ik kon niet slapen. Veel lawaai in het hostel, veel geluiden om aan te wennen. Na 4 uur slaap was ik om half 6 klaar wakker en de rest van de kamer bleek ook al wakker te zijn. We besloten met z'n achten een rondje te gaan lopen door de stad. Dit was leuk, want ook al was het zo vroeg, er was al veel leven op straat! De rest van de dag moesten we van alles regelen.. Een madicare pas en een bankaccount. Toen dit geregeld was hebben we eten gehaald in een hal met allemaal verschillende foodcorners om het vervolgens in een park in de zon op te eten. 's Middags kregen we informatie over het huren of kopen van auto's of campervans!

Na veel mooie praatjes kwamen we (2 andere meiden en ik) in een kantoor terecht waar ze niet alleen mooie praatjes hadden. ;) Dit lekkere hapje had nog 1 campervan die verhuurd kon worden in de periode van 13 tot 24 dec. We willen the great ocean road gaan rijden en een bezoekje brengen aan Melbourne! En we hebben heus niet alleen naar hem gekeken, maar ook naar de voorwaarden en de verzekering! Dit lijkt allemaal goed geregeld te zijn! Daarna zijn we naar de hostels gegaan die we geboekt hadden voor kerst en oud&nieuw. We hebben hier en daar wat gecanceld en hier en daar wat bijgeboekt, zodat we van 24 dec t/m 2 jan met z'n drieën in hetzelfde hostel zitten! Hier doen die Ozzies echt niet moeilijk over en toen ik bij mijn hostel wilde cancelen vanwege de lagere prijs bij het andere hostel, maakte Anthony, die toffe dude, gewoon een mooie prijs voor ons! :)

Na dit geregel nog naar een informatie bijeenkomst geweest. Hier heb ik veel leuke ideeën opgedaan en is verteld waar het woord kangoeroe vandaan komt.. Een grappig verhaaltje wat mij betreft! :) Er werd aan Aboriginals gevraagd wat dat voor dier was waarop de Aboriginals zeiden: "kanguru" dat hetzelfde betekent als "I don't know" in de taal van de Aboriginals. Haha!

Zaterdag zijn we naar het Blue Mountains National Park geweest. Een gids nam ons mee naar beneden en liet ons een paar mooie plekken zien, maar lang niet alles aangezien het park een oppervlakte heeft zo groot als tweederde deel van België! Het was erg bewolkt. Dit was jammer, omdat we daardoor niet zo ver konden kijken, maar ook wel fijn want voor die mooie plekjes moesten we zo'n 1000 traptreden naar beneden lopen en dus ook weer omhoog! Ik heb mijn training voor deze week dus ook weer gehad! :)

's Avonds was het dan toch echt wel tijd om het nachtleven van Sydney te gaan verkennen! In het begin een beetje wennen. Niet iedereen vond hetzelfde leuk! Ik belandde uiteindelijk met een ander meisje in het Kings Cross Hotel! Een uitgaansgelegenheid van 5 verdiepingen met verschillende muziekstijlen! We hebben ons prima vermaakt. :) We hebben onze ogen uitgekeken. Niet alleen naar alle mooie mannen, maar ook naar de meiden! Hakken moeten hier minstens 9 cm hoog zijn en er wordt door de Ozzies dus ook bijna niet gedanst. Iedereen staat te praten. We werden dan ook verwonderd aangekeken toen wij met de "ik heb schijt aan iedereen" instelling begonnen te dansen! Haha! :)

Zondag zijn we met de groep via de Botanic Gardens naar de haven van Sydney gelopen. De vleermuizen hingen daar bij bosjes in bomen. Nooit geweten dat vleermuizen van de zon houden! Vanuit de haven van Sydney zijn we naar een strandje gevaren. Daar dachten we even te kunnen relaxen, maar het begon keihard te regenen. :( We zijn dus weer terug gegaan naar de boot. Hierdoor waren we weer op tijd terug in het hostel wat ook wel fijn was. 's avonds zijn we met de hele groep uiteten geweest om de introductie af te sluiten. Daarna heb ik met wat meiden wat was gedaan en ben ik nog wat boodschappen gaan doen. De supermarkt is hier zeven dagen per week van 07.00 uur tot 00.00 uur open. Al meerdere keren stapte ik de verkeerde roltrap op.. Want ja, die zit hier links! Op straat loop ik aan de verkeerde kant en op trappen ook! Ik lijk wel een Hollander! Hihi..

Vandaag hebben we gesurft! Het was erg slecht weer. Veel win en regen, maar jullie weten ook wel.. Als ik iets wil.. Dus hup die zee in en gaan! Het lukte me boven mijn eigen verwachting best goed! Ik heb heel wat golven kunnen pakken. Super tof! Na mijn beste golf keek ik achterom of Yvanka, een van de meiden met wie ik veel optrek het had gezien. Het bloed stroomde uit haar mond! Ze had haar board tegen haar mond aangekregen in een golf! Haar tanden zaten er gelukkig allemaal nog in, maar haar lip was heel dik en van binnen hele stuk! Daar gingen we dan met de lekkerste man van het stel in de jeep richting de dokter! Bij de dokter bleek haar lip doorboord door haar tanden! AU! Een ongeluk zit in een klein golfje! We hebben gelukkig wel lol gehad.. Haha!

Ik ben nu terug in het hostel. Even douchen en dan ga ik richting Erik en Judith (mijn neef en zijn vrouw).

Morgen ga ik met Yvanka en Christa de
campervan ophalen voor ons volgende avontuur!

Liefs Mo

  • 12 December 2011 - 07:23

    Jessica:

    Het lieverd!

    Wat je heb al veel gedaan in die paar dagen tijd! Leuk te horen dat je t zo naar je hebt!!
    Veel plezier!!

    Dikke kus

  • 12 December 2011 - 11:16

    Jill:

    Alsof je al weken weg bent Moniek, zoveel heb je gedaan! Wow, klinkt supertof! xx

  • 13 December 2011 - 21:07

    Wilfred:

    Good on you Moniek! You're dooing great! GTZ W&C

  • 14 December 2011 - 13:33

    Odette:

    He Lievie,
    Wat een gave tijd heb je daar. En het is nog maar net begonnen!!!
    Veel plezier met de camper en de meiden waarmee je gaat reizen. Let op links is rechts en rechts is links Hollandertje !!
    Dikke kus, X

  • 15 December 2011 - 15:57

    Els:

    Hee "mo" volgens mij zit je al helemaal in de goede "flow." heerlijk om te lezen en dan al die nieuwe mensen leren kennen ook erg leuk lijkt mij.
    Nu op weg met een van spannend dat links rijden, denk eraan dat je de rotonde ook contra neem, dat vinden wij nog steeds het lastigste.
    Ik hoop dat het weer beter is down under, hier valt inmiddels de natte sneeuw en is het toch wel erg snel donker. Nog even en de dagen gaan weer lengen:) . Geniet van alles en belangrijker laat ons mee genieten dikke knuffel van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Eilandhoppen

10 November 2012

It's Thailandtime!!!

01 November 2012

In love with Vienam!

24 Oktober 2012

One more night.. Why not!?

15 Oktober 2012

Lady.. Lady.. You wanna buy bracelet?
Moniek

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 33857

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: