Roadtrip part 1! - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu Roadtrip part 1! - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu

Roadtrip part 1!

Door: Moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

18 December 2011 | Australië, Warrnambool

Hey mates!

Dinsdag 13 dec hebben Yvanka, Christa en ik onze Wicked campervan opgehaald! Christa had het lef om als eerste te gaan rijden! Doodeng! Een vreemde auto, alles andersom en een vreemde, grote stad! Het ging in het begin moeizaam, maar het lukte! Ik wilde het ook even proberen, om te weten hoe het voelde.. Hoe het voelde!? Als een eerste rijles zonder instructeur! Haha.. Ik kreeg de smaak gelukkig snel te pakken en met wat coaching van de meiden ging het eigenlijk wel prima! Het vervelende was alleen dat we niet aan een goede wegenkaart konden komen voor het stuk dat we wilden rijden! Yvanka had gelukkig een kaartje met wat wegen erop. We besloten de 1, The Princes HWY te gaan rijden! Dat vonden we wel toepasselijk in onze Spiderman campervan! ;) De 1 is een route richting Melbourne langs de kust! Wat een weg was dat! Berg op, berg af.. Zandweg zandweg hobbelweg hobbelweg.. GAT in de weg! Haha! We mochten 80, op sommige stukken 100 rijden, maar harder wilden we ook echt niet. Na 450 km zijn we in Bega gaan overnachten. Een basic camping, maar met hele nette sanitaire voorzieningen. So I was happy, yes I was! :)

De volgende ochtend was ik om half 6 alweer wakker door een concert van weet ik hoeveel papegaaien, de mussen van Australië! Om 9 uur zijn we weer gaan rijden. We wilden voorbij Melbourne (nog 600 km) komen en dat lukte, mede mogelijk gemaakt door de snelweg! We hoopten voor Melbourne nog een benzinepomp tegen te komen, maar helaas! Great! Toen zijn we de snelweg maar af gegaan in de hoop op een benzinepomp! Die vonden we pas toen het lampje al brandde. Fjiewwww! Volgende probleem.. Nouja laten we het een uitdaging noemen! Het was spits en wij stonden midden in Melbourne. Het enige kaartje dat we van Melbourne hadden vertelde ons dat we dwars door Melbourne heen moesten! Welja, waarom niet! Na ruim een uur reden we aan de goede kant de stad weer uit! Hel yeah! We did it and we looked cool. Heel belangrijk hier! ;) We reden door tot Geelong in de hoop op een camping, maar ze adviseerden ons daar om door te rijden naar Torquay, het begin van The Great Ocean Road! Toen we daar aan kwamen rijden, reden we een politiefuik in! Wat is dit nou weer!? Een blaastest! Haha LOL! Wij lachen, uhmm giechelen natuurlijk. Dus meneer de agent zal wel gedacht hebben: Hebbes, die hebben vast een borrel op! Fout gedacht mate! :)

Er was een grote, mooie camping aan het strand! Alle campings hier hebben een campingkitchen. Heel erg handig. We hoeven dus niet moeilijk te doen met ons ene gaspitje. :) 's Ochtends hebben we hier voor het eerst in onze bikini van de zon kunnen genieten, maar niet te lang, want verbranden doe je hier heel snel! Zelfs als het regent. De zon schijnt hier altijd! We zijn Torquay nog even in gegaan voor boodschappen en de surfwinkels van Rip Curl, Billabong, QuickSilver en O'neill. Kijken kijken, maar vooral niet kopen! Knap hè!? :)

Daarna zijn we begonnen aan The Great Ocean Road! Het is echt een te gekke route langs het strand met mooie uitzichten! 's Middags hebben we tussen Aireys Inlet en Lorne op een strandje gelegen van ongeveer 100 m breed waar verder niemand was. Living the dream hebben ze het hier steeds over. Zal dit wel een onderdeeltje van zijn! :) We zijn aan het einde van de middag doorgereden tot Lorne waar we hebben overnacht. Ik sprak toen we daar waren Masja en Jorike, de meiden waar Annouk mee op reis was. Zij waren in The Grampians National Park waar wij ook nog naartoe wilden, nadat we The Great Ocean Road hadden gereden, maar we besloten om de volgende dag te gaan om die meiden op te zoeken.

Wat een uhmm.. Avontuur? Zonder kaart, helemaal verkeerd gereden. Eerst richting Colac, toen naar Camperdown. Iemand in Camperdown wees ons de verkeerde kant op, richting Lismore. Vol vertrouwen volgden we haar instructies op. Die mensen hier zijn allemaal zo vriendelijk! Maar bedankt, we zijn maar 200 km omgereden. Is voor die mensen hier misschien niks, maar voor ons dus wel! :( Leermomentje! Volgende keer toch maar zorgen voor een kaart! Vanuit Lismore zijn we via Morlake, Hamilton en Dunkelt naar Halls Gap gereden. Daar zaten die meiden in een hostel. Daar aangekomen hadden we geen bereik, dus konden we de meiden die niet bij hun hostel waren niet bereiken! Shit! Welcome in the middle of nowhere! Bij hun hostel mocht ik ze bellen. Gelukkig kreeg ik ze te pakken. Ze waren er bijna! Super leuk om die meiden daar te zien. Jammer dat Annouk er niet meer bij was. We hebben samen gegeten en een gezellige avond gehad. We hebben de campervan 's avonds gewoon op de parkeerplaats van het hostel laten staan en zijn daar gaan slapen. De hostelbeheerder maakte er niks van, dus daar hebben we even goed gebruik van gemaakt! Gewoon naar de wc en onder de douche bij de kamer van die meiden! :) Gratis en voor niets en daar houden deze Hollanders van! Die campervan zuipt veel en kost dus meer dan genoeg! De volgende ochtend voor het eerst twee levende kangoeroes gezien en een hele dikke spin! Centimetertje of 10 en dan overdrijf ik niet! Jammer dat Annouk er niet bij was. Ik had haar wel even willen horen gillen! :p Na het ontbijt zijn we met z'n vijven Mount William in The Grampians gaan bewandelen. Het was een pittige klim en een paar keer hebben we, niet helemaal veilige, taferelen uitgehaald voor wat leuke foto's! Jammer dat het zo bewolkt was voor de foto's, maar fijn voor ons vanwege de wandeling.

's Middags zijn wij weer terug gereden naar het einde van The Great Ocean Road. Toen we aankwamen in Warrnambool zijn we meteen boodschappen gaan doen. In de supermarkt zei ik dat ik voor de vellandeling een keer wel lijst wilde eten. Twee jongens moesten hier om lachen! Nederlanders! We raakten aan de praat en stelden voor samen te eten en een campingplek te delen. Zo doen backpackers dat. We hebben een hele gezellige avond gehad! Een nieuw spel geleerd. Kakkerlakkensalade! Hoe toepasselijk met al die fijne beestjes hier! Na een kort nachtje slapen moesten we om 10 uur weer van de camping af. Vanmorgen hebben we Warrnambool verkend. Een leuk stadje met leuke winkels. Kijken kijken en een klein beetje kopen. Ik kon het echt niet laten! We besloten om terug te gaan naar de camping om een nacht langer te blijven vanwege de vele regen. We hebben in de camper spelletjes gedaan tot de ergste regen gevallen was. Daarna hebben we in de campingkitchen gekookt en gegeten en gekeken hoe we de komende dagen gaan vullen.

We hebben inmiddels al 1900 km gereden, waarvan ik zo'n 1600 km heb gereden, omdat Christa het net fijn vindt om te rijden en Yvanka nog niet mag rijden, omdat ze nog geen 21 is. Ik hoop dat ik volgend jaar nog weet hoe ik rechts moet rijden! Haha.. ;)

We hebben het super leuk en we leven heel relaxt van dag tot dag van moment tot moment. We weten soms niet eens op welke dag we eigenlijk leven! Heerlijk! Hierdoor bereiden we ons alleen niet altijd even goed voor op wat we gaan doen! Haha.

Onderweg heb ik eigenlijk nergens internet. Ik zit nu in een bibliotheek! Maar daarom horen jullie zo weinig van me, maar ik denk echt wel aan jullie hoor! :)

Voor de mensen die mij een keer willen bellen. Via www.belbazaar.nl kun je me voor 8 cent per minuut bellen! Mijn telefoonnummer is 0061-4-20989414. Het is hier 10 uur later dan in Nederland!

Dit was Roadtrip part 1! Tot Roadtrip part 2!


Xx Mo

  • 19 December 2011 - 07:49

    Erik M.:

    Hey Moniek, Leuk om je verslag te lezen. Wat een avontuur zeg!!! Ik zou zeggen geniet ervan en hou ons op de hoogte.

  • 19 December 2011 - 07:58

    Tante Astrid:

    Hallo Moniek en vriendinnen.
    Ik vind het geweldig dat jullie zo,n reis durven te ondernemen en ook nog eens links rijden in een camper.
    En het lees zo gezellig. Meiden ga zo door . Ik kijk alweer uit naar jullie volgend verhaal.

  • 19 December 2011 - 08:24

    Marit:

    Vet cool wat jullie allemaal doen,ook super om te lezen.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Liefs marit

  • 19 December 2011 - 18:58

    Saskia:

    wat leuk om te lezen en je foto's te zien! Enjoy! liefs Saskia

  • 20 December 2011 - 13:49

    Marije:

    Hahahaha, eest moet ik even lachen.. Wat ben je me toch een figuur..Vellandeling lijst eten en hoppa weer een man aan de haak geslagen! ;)
    Leuk hoor, je verteld het allemaal prachtig en precies zoals het ging!

    Jammer dat je nouk inderdaad niet gezien hebt, maar mars en jorike gelukkig wel!! Fijn hoor!
    Nouk is net heel weekend bij ouders van een vriend van mij geweest in NZ heeft er erg goed gedaan:)

    Nou muppet, go for it.. let op de wildoverspringende kangaroes, of je moet er zin in hebben die avond! ;) hou je scherp op de grote spinnen en vergeet vooral niet te genieten.

    Maaaaaaaaaar dat zal wel goed komen!!

    Take care mate, dikke kus.

  • 22 December 2011 - 15:12

    Els:

    Wat een super leuke surf camper hebben jullie,plank op het dak en rijden maar.
    Goed om te horen dat je lekker ga en leuk dat je de meiden uit noordholland in australie spreek, wat is de wereld toch klein ;) .
    De voorbereidingen voor de kerst zijn in volle gang, wij krijgen de tweede kerstdak de hele van der engen familie op Annouk na dus de hele club 27 mensen inmiddels . Iedereen kookt iets en ik waag mij weer eens aan de kalkoenen 3 stuks. Zal allemaal wel weer lukken.
    Helaas geen witte kerst (10 graden) maar heerlijk weer om een goed glas wijn te drinken, we zullen er een op je nemen hier in het kikkerlandje .
    Dikke knuffel Els en Rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Warrnambool

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Eilandhoppen

10 November 2012

It's Thailandtime!!!

01 November 2012

In love with Vienam!

24 Oktober 2012

One more night.. Why not!?

15 Oktober 2012

Lady.. Lady.. You wanna buy bracelet?
Moniek

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 33880

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: