Good day mates!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu Good day mates!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu

Good day mates!!

Door: Moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

07 December 2011 | Australië, Sydney

Good day mates!!

Ik wil iedereen even bedanken voor alle berichtjes die ik de dag voor vertrek en de dag van vertrek heb gekregen.. Ik denk dat het er zo ongeveer 150 waren! Echt super leuk!

Na 's ochtends thuis afscheid te hebben genomen van mijn moeder vertrok ik bepakt en bezakt en toch best wel zenuwachtig naar Schiphol met mijn vader en Marit! Gelukkig waren we op tijd weggegaan, want het was druk op de weg wegens het slechte weer! Net mooi! ;)

Op Schiphol heb ik m'n backpack laten sealen en daarna zijn we doorgelopen naar de juiste incheckbalie waar ik op mijn vriendinnen kon wachten die me uit kwamen zwaaien! Super lief, super fijn dat ze er allemaal weer waren! Leg je bij de incheckbalie je backpack die thuis 16,5 kg woog op de weegschaal.. 18,0 kg!!! Waar komt die 1,5 kg opeens vandaan!? Ik kan wel zeggen: Missie 13 kg.. Mislukt! Oeps! Na de incheck konden we nog even met z'n allen wat drinken.. Marit zei: Ga gewoon ff zitten! "Nee, ik blijf lekker staan.. Mag straks lang genoeg zitten!" :) En daar stond ik dan.. Hihi!

En toen kwam daar het moment.. Ik moest door de douane! Al na het knuffelen van de eerste in de kring stond ik te huilen.. Nog 10 te gaan! Van de laatste in de kring weer naar de eerste.. Of ik het rondje nog een keer ging doen!? Uhmm.. Toch maar niet! Ik kreeg nog twee kaarten mee die ik pas in het vliegtuig mocht lezen.. En daar ging ik dan! Nog 10 keer zwaaien en toen was het zover.. Point of no return! BAMMM I did it.. Nu vragen jullie je natuurlijk af hoe lang de huilbui duurde! Niet lang!!! Alles viel van me af.. Ik maakte kennis met een deel van de groep en het avontuur was begonnen!

Daarmee brak ook de vliegreis aan waar ik het meest tegen op zag/zie, want ik zit dit deel van dit verhaal te typen op mijn IPhone! Langleven de waarbenjij.nu app! Ik zit nu om precies te zijn 9 uur en 20 minuten in het vliegtuig en ik kan jullie nu al garanderen.. Dit valt niet mee voor een meisje dat absoluut niet stil kan zitten.. Maar ook niet tegen hoor! En meiden.. De G was inderdaad van gangpad *BLIJ* dus ik ben al zo ongeveer 20 keer opgestaan! :D Ik heb geen eigen tv'tje dus ik dood de tijd met tijdschriften lezen, de kaarten lezen (super lief meiden, ik heb het droog kunnen houden! :)) sudoku's maken, drop eten en pogingen doen tot slapen! En uhmmm eten.. Het is nu Nederlandse tijd 23.25 uur en ik heb al een avondmaaltijd en een ontbijt gehad.. Nouja ontbijt.. Wie eet er als ontbijt een omelet met rubber.. Uhhh, champignons, spinazie en een worstje? Ik dus.. :s Ik verbaas mezelf nu al! Daarbij krijg je dan ook een stuk cake met rozijnen.. Halverwege betrap ik mezelf erop dat ik de rozijnen eruit zit te peuteren! Ik vraag me heel hard af of ik dat doe omdat ik geen zin heb in rozijnen of omdat het een vorm van tijdverdrijf is..? Heb je alles op.. (ik had gewoon echt trek!) Zie je dat de houdbaarheidsdatum van het verpakte, vochtige doekje verlopen is.. Het is dan wel maar een doekje! Maar hoe zit het dan met dat eten dat op dit moment in mijn maag zit!? Niet meer aan denken.. Ik heb het zojuist van me afgeschreven.. Dat lucht op! :p Maar raak je uit jezelf nog niet ontregeld en verreisd dan zorgt het personeel van China Airlines daar wel voor met de bediening van deze maaltijden op deze tijdstippen..

Enige mensen trouwens.. Ze roepen de hele vlucht door het gangpad "Excuses! Excuses! Excuses!" Om vervolgens alsnog tegen je aan te botsen.. Okee ik vergeef het jullie.. Jullie hebben tenslotte al "sorry" gezegd! Dan komt meneer de purser af en toe opeens langs gerend als het vliegtuig een heeeeel klein beetje schut en schreeuwt: "Fasten your seatbelt!" Heel erg komisch en wat mij betreft een tikkeltje overdreven, maar lieve meneer de purser.. Als ik u daar een plezier mee doe fasten ik m'n seatbelt wel ff! ;)

De vlucht van 3,5 uur van Bangkok naar Taipei was een eitje! Ik heb veel geslapen en werd wakker tijdens het landen.. Het daghotel in Taipei was luxe! Heerlijk om even te kunnen douchen en even te liggen! Daar ook kennis gemaakt met iedereen van de groep, want tijdens de eerste vluchten zat iedereen in groepjes verspreid!

Rond 22.00 uur plaatselijke tijd werden we weer opgehaald om naar het vliegveld te gaan.. Rond middernacht konden we boarden en we zijn net opgestegen! Ik zag op tegen het laatste stuk, maar nu zie ik het wel weer zitten met een eigen tv'tje en een vrije stoel naast me! Alle ruimte dus! :) Na een uur vliegen worden er weer maaltijden uitgeserveerd.. Ik mag kiezen tussen rijst met varkensvlees of noedels met kip! Waarop ik stellig zeg: doe mij maar noedels met kip.. Voor de vellandeling een keer geen lijst! En wat krijg ik.. Spaghetti met kip.. Haha.. :) Na wat gegeten te hebben, heb ik mezelf plat op de twee stoelen die ik tot mijn beschikking had gelegd en ben in slaap gevallen! Zes uur later word ik wakker.. Ik kijk een film en toen de film af was werd de daling al in gezet! Een hele relaxte vlucht dus en ik zit meteen in het ritme!

Na aankomst op de luchthaven ging alles heel snel en de controles vielen heel erg mee! Binnen een uur waren we in het hostel.. Met z'n achten op een kamer zal wel even wennen zijn! We zullen het zien vannacht!

We zitten nu met de hele groep in de members lounge en hebben net veel informatie gekregen.. Ook over trips die me allemaal zooooooo tof lijken! Ik vind het nu al een te gek land en ik ben er pas 6 uur! :)

Ik had aan een aantal mensen al een telefoonnummer doorgegeven, maar het is toch een andere geworden.. +61420989414
Ook heb ik een postadres:
Australian Backpackers
Moniek schrijver #10250
2/220 Williamstreet
Woolloomooloo
Sydney NSW 2011

Tot het volgende verhaal!

Kusss

  • 08 December 2011 - 12:31

    Sandra:

    blij dat je reis goed is verlopen en dat je het " nu al" naar je zin heb....

    Nogmaals heel veel plezier

    en ga je zeker volgend

    groetjes sandra

  • 08 December 2011 - 15:43

    Madelon:

    Hee meis! Fijn om te horen dat je reis goed is verlopen en dat je het naar je zin hebt!! Het is wel een gek idee hoor dat jij gewoon aan de andere kant van de wereld zit! Maar goed geniet en have fun en ik kan niet wachten op je volgende verhaal!!

    Dikke kus Madelon

  • 08 December 2011 - 16:07

    Els :

    Zo de kop is er af,er zitten nu dus twee " dochters" in . Down under.....
    Wat zoeken jullie het toch ver, misschien is de uitspraak. Wat van ver komt is lekker toch een beetje waar.
    Alles goed gegaan gelukkig ik heb nog aan je gedacht toen je de lucht in ging het duimen heeft dus geholpen.
    Zet hem op en laat die aussies maar even zien wat een oerhollandse meid allemaal kan. Hier waait de wind weer om je oren en het lijkt de heledag wel avond.geen best weer voor een postbode dus. Geniet van de zomer bij ons duurt het nog wel even. Dikke knuffel Els ( en rene natuurlijk maar die zal zijn eigen verhaaltje wel schrijven)

  • 08 December 2011 - 20:12

    Ingrid:

    Wow Mo, de reis op zich was dus al een heel avontuur, ik ben in ieder geval blij dat je veilig bent aangekomen Dikke kus Ing
    PS: dit is overigens de tweede keer dat ik ongeveer hetzelfde zit te typen, had een beetje ruzie met de "reactie plaatsen" button. Dus als je het twee keer krijgt is het wel dubbel gemeend, maar was dat niet de bedoeling
    Nogmaals knuffel!

  • 09 December 2011 - 10:35

    Marije:

    Nou daar sta je dan met je beide beide in ausieland! Dapper hoor!
    Hilarisch je verhaal over het vliegen, de mensen, het eten etc. Echt moniek:)

    Mop, lekker acclimatiseren en genieten van wat komen gaat!!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Eilandhoppen

10 November 2012

It's Thailandtime!!!

01 November 2012

In love with Vienam!

24 Oktober 2012

One more night.. Why not!?

15 Oktober 2012

Lady.. Lady.. You wanna buy bracelet?
Moniek

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 33877

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: