Bye Bye New Zealand! Bula Fiji!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu Bye Bye New Zealand! Bula Fiji!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu

Bye Bye New Zealand! Bula Fiji!!

Door: Moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

21 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Onze eerste nacht in Queenstown zijn we gaan stappen, want als je dat in Nieuw Zeeland ergens moet doen, is het Queenstown zeggen ze! We deelden onze kamer met twee Engelse jongens, James en Charly. Ik had ze nog niet gezien, maar Kristel wel en die had met ze afgesproken in The Worldbar! We hebben een hele gezellige avond gehad en ik heb voor het eerst in drie jaar weer eens alcohol gedronken. Jullie raden het wel. Na één drankje.. Jawel.. Dronken! Tot grote vreugde van Kristel, want die vond het wel grappig! Haha! God dank had ik geen kater, maar ik heb wel weer genoeg gehad voor, in ieder geval, de komende drie jaar! :) Woensdag waren we wel lekker brak en hebben we dan ook niet veel uitgevoerd. 's Avonds hebben we weer een poging gedaan tot uitgaan, maar het publiek was heel anders en we konden onze draai niet zo vinden. Goed excuus om toch weer vroeg te gaan slapen! :) Ik geloof dat ik in de afgelopen drie en halve maand meer geslapen heb dan de twee jaar daarvoor. Ik lig niet eerst minstens een uur wakker. Ik slaap al als ik m'n hoofd nog niet eens heb neergelegd! Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik m'n eigen bed af en toe best wel mis, maar dat dan weer net niet genoeg om naar huis te willen! ;)

Donderdag zijn we, via Te Anau, van Queenstown naar Milford Sound gereden. Daar hebben we een boottocht gedaan van anderhalf uur door de fjorden. Het was heel mooi en we hadden het geluk dat de zon doorbrak toen we op de boot stapten. Daardoor was het uitzicht beter! Toch blijft het moeilijk om het goed vast te leggen met onze camera's. In het echt is alles zo veel mooier. Onderweg kwamen we familie zeehond ook nog tegen. Die lagen lekker lui op een rots in de zon! Hadden zeker ook vakantie!? :) Na de boottocht zijn we terug gereden naar Te Anau om daar te overnachten en de volgende ochtend op tijd door te rijden naar Dunedin. We wisten eerst niet zeker of we daar wel naar toe wilden, maar aangezien het zaterdag 17 maart Sint Patricks Day was, leek het ons wel leuk om dan in bewoonde wereld te zijn.

Vrijdag kwamen we in de middag aan in Dunedin, de studentenstad van Nieuw Zeeland. We hebben 's middags lekker door de stad geslenterd en een groen shirtje voor mijn gekocht voor St. Patricks Day, want ik had alle kleuren van de regenboog in m'n backpack, maar natuurlijk geen groen! 's Avonds hebben we wat in het hostel gehangen. Een potje gepoold en vroeg naar bed gegaan. Zaterdag scheen de zon en was het lekker warm en laat Dunedin nou net een stad aan het strand zijn! Iets van de stad zien? Mooi niet! Nouja.. Alleen het strand dan! Voor het eerst in voer weken een hele dag naar het strand! Halleluja, wat was dat genieten! :) 's Middags waren Yvanka en Mirthe ook aangekomen in Dunedin en 's avonds zijn we met z'n vieren de stad in gegaan! Wat een flop! Heb ik daar dat groene shirt voor aangeschaft? We hebben de hele avond rond gelopen opzoek naar de gezelligheid die we hadden verwacht, maar die we niet hebben gevonden. Op een gegeven moment raakten we met wat jongens aan de praat. Ik zat met Johnny te praten. Waar of ik vandaan kwam? Uit Holland! Amsterdam! Dat kende hij niet. Europa! Meneer dacht dat Engeland Europa was en van Abel Tasman, de Hollander die ZIJN land ontdekt heeft, had hij nog nooit gehoord! Nou Johnny! Kan je nog zo aantrekkelijk zijn.. Dit noemen wij Hollanders een "afknapper"! En dan kun je nog wel stoer gaan beginnen over dat je rugbyt, maar dat maakt dan ook geen indruk meer! Jammer maar helaas, pindakaas! Ja dat eten Hollanders ook, maar ik lekker niet, want dat vind ik vies! :p Om een uurtje of twaalf hadden we de marathon van Dunedin er wel zo ongeveer opzitten en nog geen goud gezien, dus zijn we maar terug gegaan naar het hostel.

Zondag zijn Kristel en ik van Dunedin weer het binnenland in gegaan, naar Mount Cook Village. Onderweg zijn we regelmatig gestopt om foto's van het landschap te maken, want dat was op veel plekken weer erg mooi. Vooral Lake Pukaki, met het helder blauwe water was te gek! Aan het einde van de middag kwamen we aan bij Mount Cook Village. Er was veel laag hangende bewolking, dus een wandeling zou weinig zin hebben, want het uitzicht zou minimaal zijn. Zondag zou het weer beter zijn. Dit was niet het geval, maar we zijn toch maar een wandeling gaan maken. We hebben een deel van de Hooker Valley Track gelopen. Het was een leuke wandeling, met twee fijne wiebelende hangbruggen, maar de mooie uitzichten hadden we niet door de vele laaghangende bewolking. Mount Cook hebben we niet kunnen zien. Om 13.00 uur zijn we in de auto gestapt. Op naar de volgende bestemming, Lake Tekapo. Onderweg werd het weer steeds mooier.

Aangekomen bij Lake Tekapo hebben we een horse trek voor mij geboekt. Ik twijfelde steeds of ik het nog wilde of niet en dit was mijn laatste kans. Onder het motto "ik kan beter spijt hebben van iets dat ik wel heb gedaan dan van iets dat ik niet heb gedaan"! Daarna hebben we een accommodatie gezocht. We kwamen bij een heel netjes hostel terecht dat aan het meer lag en een super mooi uitzicht had. We hebben onze spullen gedropt en zijn naar de Hot Springs & Spa gegaan. Toen we de toegang aan het betalen waren, besloten we dat we wel een massage verdiend hadden na al dat harde werken.. Uhhh reizen! :) We konden meteen door naar de massage en het was natuurlijk heerlijk ontspannend. Daarna hebben we nog een paar uur genoten van de sauna en de warmwaterbaden. Vanuit de warmwaterbaden keken we uit over Lake Tekapo met op de achtergrond het alpine gebied met besneeuwde bergtoppen. Echt een plaatje! Zo mooi!

Dinsdagochtend ben ik op tijd opgestaan, omdat de horse trek, die twee uur ging duren, om 10.00 uur begon. Toen ik in de auto wilde stappen, ontdekte ik een laag ijs oo de vooruit! Huh!? IJs!? Ja, ijs! Haha.. Ik moest de auto in de zon zetten om het te laten smelten, want er lag geen krabber in de auto. Aangekomen bij de stal kreeg ik Woody toegewezen. Een lekker eigenwijs paard, die het af en toe nodig vond om te schrikken en dan een sprong opzij te maken. Samen met nog een ander meisje en de begeleidster zijn we om één van de bergen heen gereden. We kwamen uit bij een punt met een te gek uitzicht over het meer en de besneeuwde bergen. Vanaf daar zijn we langs het meer teruggereden. Lake Tekapo is een spiegelmeer. Dat was goed zichtbaar door het mooie weer. De hele omgeving werd gespiegeld in het meer. Heel gaaf om te zien en het heeft uiteraard mooie foto's opgeleverd. Het was een rustig, maar leuke horse trek en ik ben blij dat ik het toch nog heb gedaan. :) 's Middags was het lekker warm geworden en hebben we de hele middag aan het meer in de zon gelegen. Heel bizar eigenlijk, want 's ochtends stond het ijs op de autoruiten en 's middags lagen we in onze bikini's aan het meer.

Woensdag zijn we van Lake Tekapo naar Christchurch gereden om de auto in te leveren na er 5577 km mee te hebben gereden in 28 dagen. Bij het verhuurbedrijf hielp een wat oudere man ons. Toen hij vroeg of we geen problemen met de auto hadden gehad, zeiden we dat Edwin zich netjes had gedragen, ons niet in de steek had gelaten. Een verontwaardig gezicht bij de meneer. Edwin? Ja Edwin! Zo hadden wij onze huurauto met kenteken EDW129 genoemd! De man vond het hilarisch! Ons gevoel voor humor beviel hem wel. Gelukkig maar, want er was iets fout gegaan met de berekening voor de verzekering die we hadden moeten betalen waardoor we te weinig hadden betaald, maar dat liet hij maar zo! Dank! Of we nog afscheid wilden nemen van Edwin, nog met hem op de foto wilden? Nee hoor.. Het is goed zo! :) Vanaf het verhuurbedrijf werden we met een busje naar het vliegveld gebracht. Vanaf daar vlogen we om 19.00 uur naar Auckland.

We zitten nu in The Skyway Lodge bij het vliegveld voor een nacht en vliegen morgen middag naar Fiji! Ons tropische toetje! :) Waar we zaterdag mijn verjaardag gaan vieren! Voor de mensen die me willen feliciteren.. Ik weet niet of m'n Nieuw Zeelandse nummer het daar doet, dus doe het via deze site, via Facebook of via de mail! Dan lees is het als ik terug ben ik Auckland! En voor de eigenwijze mensen.. Stuur een sms, wie weet lees ik ze als ik terug ben in Auckland! :)

Ook ben ik super benieuwd naar wie mijn verhalen allemaal lezen, dus zouden jullie voor een keer je naam in een reactie achter willen laten? :)

Liefs Moniek (en Kristel)

  • 21 Maart 2012 - 09:57

    Tante Astrid.:

    Lieve jarige Moniek
    Van Harte Gefeliciteerd met je 23 ste VERJAARDAG die je inFiji gevierd heb met[ veel ]vrienden.Die je zeker voor altijd mogen herinneren.
    Veel ple zier verder.
    DIKKE KUS van ASTRID & HERMAN & MARLON & NIEK.


  • 21 Maart 2012 - 10:31

    Annouk:

    Ik lees alles verhalen, maar dat wist je denk ik wel ;) maar klinkt weer goed! Goed gepland zo, auto inleveren in christchurch en vanaf daar weer door vliegen, scheelt veel tijd he :)! en lekker dat jullie nog van de zon genoten hebben.. Bij lake tekapo zal dat wel erg mooi zijn geweest! Ik sta er wel versteld van dat je heb gedronken hoor mo, ik heb het vaak geprobeerd om jou aan het drinken te krijgen door wat schnaps voor je neus te plaatsen, maar dat wilde je toen eeeeecht niet haha. Nou nu lekker chillen met die billen in fiji, heel veel plezier weer en ik stuur de 24e wel een postduif, kijk je er naar uit ? ;) xx

  • 21 Maart 2012 - 11:26

    Martijn:

    Jaloers...

  • 21 Maart 2012 - 12:00

    Samantha:

    Heeeey, ik lees natuurlijk ook al je verhalen... had alleen over een laaste regel met je nieuwe telefoon nummer heen gelezen :-s...Gelukkig zei Jes laatst dat je een nieuw nummer in het verslag had gezet dus ik heb nog even terug gekeken en hem nu eindelijk in mn telefoon staan!! Geniet lekker van je vakantie in Fiji tijdens je verjaardag en ik spreek je binnenkort vast weer even snel een keer:-) >> EN ALVAST VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!! <

  • 21 Maart 2012 - 14:50

    Ingrid:

    Wow wow wow, en het gaat maar door, wat zal jij een dik boek met eeuwige herinneringen hebben inmiddels. Alvast onwijs gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat Fiji helemaal top is om het te vieren. Dikke kus Ing

  • 21 Maart 2012 - 17:26

    Mariella:

    Ha nicht, ik lees alles hoor!! Ben ook benieuwd naar je vele foto's. Ik zal zaterdag op je toasten, doe jij dat dan n dag later op mij (met een non-alcohol drankje mag dat ook hoor) liefs uit Paterswolde xxxx

  • 21 Maart 2012 - 19:17

    Aafke:

    heeeee mo ik alvast gefeliciteerd met je verjaardag! als ik je foto's kijk bedenk ik me altijd dat ik misschien toch het verkeerde land heb gekozen om naar te vertrekken... xD nou goed laters xxx

  • 22 Maart 2012 - 15:16

    Carla:

    je hebt heel wat km gemaakt, maar dat moet ook, om alle mooie ( voor ons bekende) plekken te zien! wij gaan jouw verjaardag hier in J'dorp met Trix vieren.
    cheers!
    liefs, Carla en Wilfred

  • 22 Maart 2012 - 20:02

    Steef En Willy:

    Hallo Moniek, we genieten elke keer weer van je enthousiaste verhalen en foto's. Misschien komen we zelf ook nog ooit 'ns op dit stukje aarde. Wij wensen jullie een leuk verblijf op Fiji en zullen je verjaardag met een drankje vieren. (kijkend naar de WK afstanden schaatsen) bij een temperatuur van 17 graden, echt lente!
    Dikke kus uit Heerjansdam.

  • 24 Maart 2012 - 07:57

    Madelon:

    Lieve Mo!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Dit is in ieder geval een verjaardag om nooit meer te vergeten!! Have fun!

    Dikke Kus Madelon

  • 28 Maart 2012 - 19:25

    Willy Suzuki:

    Te laat, maar alsnog gefeliciteerd!
    Enig die verhalen over alles wat je mee maakt, en ziet.
    Ik lees het met een smile, en soms iets van herkenning.
    Ik weet ook dat ze aan de andere kant van de wereld weinig of niets van Europa weten.
    Groetjes Willy

  • 28 Maart 2012 - 21:41

    Rene:

    Hai Moniek,
    Weer een mooi verhaal over NZ en zo te lezen weer het nodige meegemaakt. Van Nouk ook goede verhalen gehoord over NZ. Nu dus in Fiji, lijkt mij een geweldige tropische ervaring. Kijk een beetje uit met de tropische drankjes daar, want zo te lezen kan je er echt niet meer tegen. Veel plezier daar en ik zie jouw verhaal over Fiji met belangstelling weer tegemoet.

    Groetjes,

    Rene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Eilandhoppen

10 November 2012

It's Thailandtime!!!

01 November 2012

In love with Vienam!

24 Oktober 2012

One more night.. Why not!?

15 Oktober 2012

Lady.. Lady.. You wanna buy bracelet?
Moniek

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 33865

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: