This is not a goodbye, this is a see you later! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu This is not a goodbye, this is a see you later! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu

This is not a goodbye, this is a see you later!

Blijf op de hoogte en volg Moniek

15 Augustus 2012 | Australië, Sydney

Daar is ie dan.. Mijn laatste reisverhaal vanuit Australië! :(

Op maandag 6 augustus kwamen Christa en ik, na een 23 uur durende treinreis, aan in Adelaide. We hebben in de twee dagen die we in Adelaide hadden eigen helemaal niets gedaan. Toch was er een hoogtepuntje! Een markt waar ze Nederlandse drop verkochten. Uiteraard hebben we daar allebei een bescheiden zakje van gekocht! Jammmmmmmm! :) Drop is niet iets dat ik mis, maar als ik het dan voor m'n neus heb, kan ik het toch niet laten om er wat van te kopen!

Woensdag namen we 's ochtends vroeg de trein van Adelaide naar Melbourne, The Overland. Een erg strenge controle bij het wegen van de bagage. De limiet was 20 kg. Geweldig! Ik leg mijn backpack op de weegschaal.. 19,8 kg! Wat kan ze dat hè!? ;) Die man natuurlijk lachen! Haha.. Weer een lange treinreis, ruim tien uur, maar ook deze trein was weer comfortabel. Goed te doen dus! Het was jammer dat het weer slecht was. Het was koud en het regende veel. Daardoor hebben we eigenlijk niets van de sta gezien, behalve het nachtleven! ;) We bleven overdag liever lekker warm binnen. Ik ben die kou echt niet meer gewend en had natuurlijk geen jas! Haha.. Wel heb ik in Melbourne Melody ook weer gezien, een vriendin van mij uit Nederland die daar nu woont en werkt. We zijn twee avonden met haar en vrienden van haar op stap geweest. Eén van de jongens heeft een eigen bedrijf in Melbourne en heeft daardoor zijn contacten. Belandden we toch in een mega chique club. Op de gastenlijst! Was dat even ongemakkelijk. Stond ik daar in m'n legging, op man vans met m'n enkelbandje om tussen de mannen in pak en de meiden in de kleine jurkjes en te hoge hakken! Eerste wat ik deed was m'n voet optillen en m'n enkelbandje onder m'n legging verstoppen! :p Haha! Het was absoluut een geslaagde avond. Ik heb me rot gelachen. Iedereen zo netjes gekleed en dan gaan ze los op hele foute gangstermuziek! Hilarisch! Ozzies en hun muzieksmaak.. Ikke niet snappen!

De dag voor ons vertrek uit Melbourne Heb ik al mijn warme kleding in de prullenbak gegooid! Gewicht lozen.. Dacht ik.. Kom ik de volgende dag op het vliegveld.. Weegt die tas toch nog 19,6 kg! Huh!? Heel vreemd.. In Sydney aangekomen heb ik alle mensen met wie ik in het hostel werkte weer gezien! Helemaal leuk natuurlijk. We hebben 's avonds met zijn allen in de haven gegeten. Erg gezellig. Christa en ik verbleven in een hostel, want Dave bij wie we eigenlijk zouden verblijven had opeens een vriendin, dus we waren niet meer welkom. "I found myself a girlfriend" waren zijn woorden! Oke.. Fair enough.. Christa natuurlijk niet blij, dus die heeft haar hele trip naar Nieuw Zeeland met twee dagen vervroegd. Dinsdagochtend vertrok ze. Ik heb dinsdag weer met de mensen van het hostel afgesproken en een gezellige dag gehad!

Dinsdagavond ben ik met mijn neef Erik en zijn vrouw Judith uiteten geweest. Zij trakteerden.. En het was lekkerrrrrrrr! :) super leuk! Later die avond had ik nog afgesproken met iemand anders.. ;) Meer zeg ik er maar niet over! Maar mocht iemand het nummer van Robert ten Brink hebben.. Ahhhhhhhh! Goede timing, of niet dan!? Op m'n laatste dag in Australië!

Ik zit nu nog in het hostel dit verhaal snel te typen, want ik moet over tien minuten richting het vliegveld! Ik vlieg vanavond van Australië naar Bangkok. Ik heb er super veel zin in. Ruim drie maanden Azië! :) Maar ik ben ook zenuwachtig en verdrietig.. Ik wil eigenlijk helemaal niet weg uit Australië! Maar ik kan mezelf niet in tweeën delen en ik kan terug naar Australië, dus laten we zeggen dat het tijd is om te gaan! En gelukkig wacht Gijs op me in Bangkok om ruim drie weken samen te reizen.

Nieuw avontuur! Ik ben er klaar voor!

And last but not least.. Just a little note for Australia!

"I LOVE YOU! This is not a goodbye, this is a see you later mate!"

I hope Asia is ready for me! :)

Ik houd mijn Australische nummer, maar gebruik hem niet om mee te bellen of te sms'en! Jullie kunnen mij er wel op sms'en! Ik gebruik het nummer om mee te whatsappen! Verder moet al het contact via email of Skype! :)

Dikke kus Mo

  • 15 Augustus 2012 - 13:06

    Rieka:

    Zussie,
    waar zijn de foto's die bij je verhalen horen? We zijn errug benieuwd. En anders moeten we volgend jaar idd maar zelf gaan :)

  • 15 Augustus 2012 - 15:29

    Denise:

    hey moniek
    zo te lezen heb je het erg naar je zin gehad!!
    ik mis het ook nog steeds hoor!
    maar azie is ook geweldig en zoveel goedkoper!!!
    wat ga je allemaal doen in azie en welke landen ga je bezoeken
    groetjes denise (van andijk)

  • 20 Augustus 2012 - 22:24

    Els Koopman:

    Hee Moniek, eindelijk weer even reageren gebeurt te weinig ik weet het maar we houden je wel in de gaten hoor....
    Klinkt allemaal weer erg goed ik raak steeds meer overtuigd dat wij die kant ook nog eens op moeten. Alleen in die kou slapen ........ Dat weet ik nog niet , sta ik s' morgens helemaal niet meer op van de stijfheid.
    Ben erg benieuwd hoe je Azie vind toch weer heel wat anders.
    Hier hebben we een klwin hittegolfje gehad temperaturen boven de 30 graden.
    Annouk zit inmiddels in Maarstricht , nog warmer dus.
    Nog twee weken zwembad en dan sluit ik dat hoofdstuk ook weer af, op naar de vrije zomers en natuurlijk weer kamperen in juni bv.
    Ik wacht je volgende verhaal weer nieuwgierig af ...
    Dat Robert den Brink gebeuren .....hoe ernstig is het ?????

    Groetjes Rene en Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Eilandhoppen

10 November 2012

It's Thailandtime!!!

01 November 2012

In love with Vienam!

24 Oktober 2012

One more night.. Why not!?

15 Oktober 2012

Lady.. Lady.. You wanna buy bracelet?
Moniek

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 33875

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: