When the cat is away, the mice will play! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu When the cat is away, the mice will play! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu

When the cat is away, the mice will play!

Door: Moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

21 Juni 2012 | Australië, Sydney

Hier is weinig veranderd.. Behalve dat ik van werken in de caravan nu weer lekker tuinier of lekker schoonmaak! Ja jullie lezen het goed.. Lekker schoonmaak! :)

Om te beginnen.. De eigenaar is nog steeds een eikel! Zaterdag 9 juni kregen wij de mededeling dat wij als groep, van veertien werkers, zeven mensen moesten kiezen die konden vertrekken. Meneer had het weer op zijn heupen en om er makkelijk vanaf te komen, wilde hij het moeilijke gedeelte aan ons overlaten. Je runt een hostel, of je doet het niet! Ja daaaaag! Uiteraard hebben wij gezegd dat die keuze onmogelijk was voor ons en dat wij die dus niet gingen maken. Dit gebeurde uiteraard om 11.30 uur toen we allemaal onze vier uur van die dag al hadden gewerkt. Als wij niet zouden kiezen zou meneer het die avond zelf doen. Die dag zijn we in tweetallen (de hele groep wilden ze niet in één keer voor zich hebben, schijters) naar de eigenaren toe gegaan om met ze te praten, want zeven personen hadden nog maar drie weken werk over om hun 88 dagen af te maken. Dan zou het probleem van teveel werkers dus vanzelf opgelost worden. We hebben er alles aan gedaan om allemaal te mogen blijven. Drie meiden zijn ondanks dat toch weggestuurd. De overige vier die 's avonds weggestuurd zouden worden, zijn nooit weggestuurd. Meneer heeft zijn dag of Fame weer gehad! Pffff! God dank is meneer donderdag de veertiende voor tien dagen op vakantie gegaan. Wat een heugelijk feit! We zijn allemaal een stuk relaxter en de sfeer is een stuk beter nu hij weg is. Is hij weg.. Komt de ware aard van zijn vrouw uit! Halleluja! Wat een drama! Ze zet het elke avond op een zuipen.. Barst dan in huilen uit om hier vervolgens een paar uur in te blijven hangen en dan het hele huis (boven ons huis) af te breken! Dan zitten wij de volgende ochtend netjes om 07.00 uur klaar voor het ontbijt, komt zij niet opdagen om de keuken te openen! Ze houdt niet van vroeg opstaan! Ja uhhh.. Wij ook niet, maar wij kregen een paar weken geleden gezeur omdat we elke ochtend te laat zouden zijn! Oh oh oh.. We zeiden bijna tegen elkaar dat het misschien beter zou zijn als Chris weer terug zou komen. Haha! Doe maar niet! We beginnen nu gewoon elke ochtend een uur later, maar stoppen netjes om 11.30 uur! ;)

Door al het gedoe in het hostel begin ik het soms een beetje zat te raken hier. Het gedoe met die eigenaar, de stress die er oplevert bij iedereen. Iedereen is dagen aan het aftellen! Ik ben blij dat ik af en toe lekker naar het andere hostel, naar Rish kan vluchten. Nu nog wel, want Rish en James hebben hun laatste dag 22 juni al! :( Ik zie er erg tegenop om afscheid te moeten nemen en hij ook. :(

Vanaf dinsdag 12 juni pas ik af en toe op op de kinderen van de eigenaar van één van de restaurants in het dorp. Twee lieve meisjes, Bella van vier en Milly van een jaar. Heerlijke kinderen en goed om wat geld te verdienen. Ook heb ik nog een dag schoongemaakt bij een kennis van Bruce. Gelukkig was dit huis niet zo smerig als dat van Bruce zelf. Bruce had mij aangeraden. Laat ik dat maar als een compliment opvatten! :)

De drie meiden die weggestuurd zijn, maakte op woensdag en zaterdag avondmaaltijden die ze aan de gasten verkochten. Ik heb dit van ze overgenomen. De eerste keer maakte ik samen met Sammy pasta. We verkochten dertien maaltijden. Niet slecht dus. De tweede keer, woensdag de 20e had ik bedacht lasagne te maken. Een luxe maaltijd voor een backpacker. Het was een groot succes, misschien een beetje een te groot succes. Gelukkig hielp Laura me, want we verkochten 28 maaltijden! Uhmmm.. Oeps! Maar 26 x $5,- = $130,-! Yeahhh! Het was stressen, maar het lukte en iedereen vond het super lekker!

Op dit moment heb ik een gruwelijk ontstoken teen waar ik volgens de dokter te lang mee ben doorgelopen. Vanaf mijn teen loopt er een rode lijn over m'n voet en m'n enkel naar m'n been. De infectie zit al in m'n bloedbaan zegt de dokter. Geen goed teken en als het niet snel beter wordt, kan het gevaarlijk zijn. Ik heb zware antibiotica en ben daardoor de hele dag dizzy. Nu naar hopen dat het snel aanslaat en dat ik me snel beter ga voelen.

Tussenstand: 58 dagen van de 88 gewerkt! Nog 30 te gaan!


Liefs Mo

  • 21 Juni 2012 - 13:09

    Een Egmonder :

    jo mo, laat je niet op je kop zitten door die eigenaar, over een maand , als je klaar bent, lach je erom (hopelijk) en anders niet maar dan ben je alsnog van m af. x :)

  • 21 Juni 2012 - 16:04

    Ingrid:

    Lieve Mo, let je wel een beetje goed op jezelf? Te lang doorlopen is inderdaad erg riskant!!!! Sprak de kersverse zuster..... :-) In ieder geval, je bent over de helft voor je "second year" en jou kennende ga je het wel volhouden, zo goed en zo kwaad als het zal gaan. Chin up en GAAAAAAAANNNNN!!!! Dikke knuf mij! XXXX

  • 27 Juni 2012 - 10:11

    Annouk En Marije:

    Hee schoonmaakser/kokkin/babysitter, lekker bezig zo! Zojuist je foto´s op facebook even bekeken, en het ziet er gezellig uit. Gelukkig veel leuke mensen om je heen! Nog even knallen en dan kan je weer lekker gaan backpacken wat toch wel het leukste gedeelte van reizen blijft. Wij smachten er ook al weer naar om ons rugzakje te pakken en weer te vertrekken,maar dat zal helaas even moeten wachten..

    Zag er heftig uit je teen op de foto´s! Hoop dat de antibiotica goed aanslaat... en dus even geen alcohol drinken he!? haha te mooi al die facebook statussen van een moniek die alcohol drinkt ;).

    Zet m op nog 30 dagen!!

    Liefss en dikke kus Marije en Annouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 November 2012

Eilandhoppen

10 November 2012

It's Thailandtime!!!

01 November 2012

In love with Vienam!

24 Oktober 2012

One more night.. Why not!?

15 Oktober 2012

Lady.. Lady.. You wanna buy bracelet?
Moniek

Actief sinds 08 Nov. 2011
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 33873

Voorgaande reizen:

06 December 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: