Time to move on! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu Time to move on! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu

Time to move on!

Door: Moniek

Blijf op de hoogte en volg Moniek

08 April 2012 | Australië, Noosa Heads

Op zondag 1 april heb ik 's ochtend om 10.00 uur afscheid genomen van Kristel. :'-( Helemaal niet leuk natuurlijk, want het was zo leuk om samen te reizen! Kristel vloog aan het begin van de middag terug naar huis. Mijn vlucht terug naar Brisbane was pas 's avonds, dus ik bleef in de stad om mezelf nog een beetje te kunnen vermaken de hele dag. Ondanks dat duurde de dag erg lang. Ik vond het niet leuk dat Kristel weg was, ik was zaterdag door m'n rug gegaan me het afdrogen van m'n voeten dus had pijn en ik wilde gewoon snel weer in Brissie zijn! Die stad voelt inmiddels toch een beetje als thuis. Bij het inchecken vriendelijk gevraagd of ik bij het gangpad mocht zitten, zodat ik kon opstaan wanneer ik wilde, omdat lang zitten niet echt een pretje was. De vlucht zat vol, dus er konden geen verzoeken gedaan worden! Die niet zo aardige mevrouw (ik wilde eigenlijk heks zeggen, maar ik kon me inhouden! ;)) gaf me een stoel in het midden van het midden tussen allemaal schreeuwende, gapende, smakkende en snurkende Aziaten bleek in het vliegtuig. Lachen als een boer met kiespijn lukte zelfs niet meer, totdat iets later bleek dat de stoel naast mij aan het gangpad leeg bleef! :) Die was voor mij! Twee stoelen, opstaan wanneer ik wilde en twee verschillende films tegelijk kijken met twee verschillende koptelefoons op m'n hoofd! BAM! Haha! We vertrokken drie kwartier te laat. Hierdoor miste ik m'n schuttlebus in Brisbane net. Uiteindelijk kwam ik om 00.15 uur plaatselijke tijd aan in het hostel.

Na een onrustig nachtje werd ik maandag alweer vroeg wakker. 's Ochtends ben ik naar een travelagency gegaan om mijn mogelijkheden door te spreken en een plan te maken. 's Middags heb ik nog even iets gedronken met Yvanka en haar daarna uitgezwaaid bij de bus naar haar volgende werkadres. Later nog met Ruth, onze Engelse vriendin, lekker door de stad geslenterd en aan het begin van de avond kwam Christa terug van een paar weken werken in Byron Bay! Heel leuk om haar weer te zien. M'n plannen even met haar doorgesproken en heel veel bijgepraat. Dinsdag terug gegaan naar de travelagency (Christa haar werk) om een deel van mijn plannen in te boeken. Christa heeft om een week vakantie gevraagd en die gekregen, dus die week gaat ze met me mee naar Noosa, Rainbow Beach en Fraser Island! Ook heb ik contact gezocht met een hostel in het plaatsje Seventeen Seventy, boven Rainbow Beach, om na te vragen of ik daar zou kunnen werken voor accommodatie, omdat zij kunnen tekenen voor een 2nd year visa! Hier zouden ze me later over terug bellen. 's Middags zijn we naar de stad gegaan waar ik hardloopschoenen heb gekocht. Een jaar niet sporten is niet echt wen optie, dus die waren wel nodig vond ik! :) 's Middags zijn Christa en ik lekker op het strandje bij South Bank gaan liggen en hebben we nog meer bijgepraat. Later hoorde ik dat ik bij het hostel, Southern Cross, in Seventeen Seventy kan gaan werken als ik daar 13 april aankom! Yeahhh! :) 's Avonds ben ik samen met drie Nederlandse zussen, Claudia, Barbara en Janine uit Limmen, gaan stappen. Het was erg gezellig met tot gevolg dat ik woensdag gesloopt was en dus lekker rustig aan heb gedaan.

Donderdag moest ik naar de traveldoctor voor mijn laatste vaccinatie voor hepatitis A en B. Ik had al aangegeven dat ik geen consult wilde, maar gewoon alleen de vaccinatie, omdat ik alle informatie al in Nederland had gekregen. Dit was niet mogelijk. Ik moest een dokter zien, omdat ik hier voor het eerst was. Het kwam er uiteindelijk op neer dat ik de dokter vertelde dat ik alle informatie al had en mijn handtekening moest zetten. Dertig seconden van zijn tijd.. AU$70,-! Welja! Dan kwamen daar de kosten van de vaccinatie zelf nog bij op en AU$11,- voor de vrouw die de vaccinatie uiteindelijk zette. Zij was toch minstens een minuut bezig! Echt niet eerlijk voor dat vrouwtje dus. Verwende dokter! Het was de donderdag voor goede vrijdag, dus wij dachten wel even goed op stap te gaan. Dat iedereen een lang weekend vrij is, is toch genoeg reden voor feest. Dat vinden wij Nederlanders tenminste. Jammer genoeg wordt daar hier anders over gedacht. Alle clubs sloten om 00.00 uur! :s Gelukkig was het Casino nog open. Ik was nog nooit in een Casino geweest en ik dacht dat je daar alleen kon gokken, maar dat is dus niet zo! Iedereen uit de clubs ging daarheen, dus het was er ontzettend druk en gezellig! Om 02.35 uur moest er geëvacueerd worden.. Hmmm.. Okee! Iedereen liep mij voor een evacuatie uit zo'n groot gebouw toch wel iets te relaxt! Was blijkbaar de manier om de tent snel leeg te krijgen voor sluitingstijd! Heel bijzonder, maar het werkte wel! Haha.. Vrijdag hebben we vrij weinig gedaan. Wat gewassen en onze tassen gepakt om de volgende dag te kunnen vertrekken naar Noosa.

Zaterdag hadden we om 12.30 uur de bus naar Noosa. We kwamen daar na een avontuurlijke busreis om 15.30 uur aan. Die busreis had niet avontuurlijk hoeven zijn, maar blijkbaar gunde de buschauffeur ons een extra avontuurtje! Had u niet hoeven doen meneer de buschauffeur! Gewoon verder vooruit kijken, eerder remmen en de bochten vloeiender nemen is mijn advies! Noosa is een leuk stadje. 's Avonds zijn we uitgegaan. Het was gezellig totdat alle locals weer genoeg gedronken hadden en vervelend werden. Tijd om te gaan dus! 03.00 uur in bed. Mooie tijd dacht ik zo. :) Zondag toen ik wakker werd regende het. Na de spreuk: "Rain, Rain, go away, come back another Day" (geleerd op Fiji) werd het droog! :) Het werkt! Yeahhh! Na kerst op het strand, heb ik dus ook Pasen op het strand gevierd. Wat vervelend! ;) 's Avonds heb ik voor de derde keer deze week een rondje hardgelopen en daarna ben ik in een hangmat gaan hangen en heb ik de avond lekker liggen relaxen.

Morgen gaan Christa en ik naar Rainbow Beach. Vanaf daar gaan we dinsdag een driedaagse tour doen op Fraser Island. Daarna nog één nachtje terug naar Rainbow Beach. Vrijdag gaat Christa weer terug naar Brisbane en ik ga naar 1770 om daar te werken. Leuke vooruitzichten, nieuwe avonturen! Ik ben er klaar voor, ik heb er zin in, ik kan er geen genoeg van krijgen! Wat is dit leuk!

Iedereen een fijne Pasen!

Liefs een blij paasei! Xx

• 08 April 2012 - 19:53

Ingrid:

Heee lief blij paasei :-), fijn dat je reisje naar noosa en Rainbow beach ook nog een beetje gelegenheid geeft tot uitrusten.....(Ahum). Zal je nodig hebben als je ineens weer als "working girl"door het leven gaat. Maar het is zoals je al vertelde voor het goede doel. Echt té gaaf als je hierdoor dat tweede jaars visum kunt bemachtigen. Maar mocht je ineens Nederland toch even voor die paar weekjes willen aandoen, dan ben je hier ook van harte welkom. Heb nog wel slaapkamer over voor jou. Geniet nog even van je vrijheid en succes met werken volgende week. Tot snel, dikke kus Ing

• 18 April 2012 - 07:30

Els :

Gelukkig vermaak je je nog prima, ook zonder "bekende" mensen om je heen. Ben benieuwd hoe het werken gaat . Je hebt al weer heel wat beleefd de afgelopen tijd . Blijf wel met twee voeten in de klei staan want dromen zijn bedrog dat weet je . Succes met het werk en tot horens gr.