Eilandhoppen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu Eilandhoppen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Moniek Schrijver - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen

Blijf op de hoogte en volg Moniek

18 November 2012 | Thailand, Bangkok

Zaterdag 10 november zijn Marit en ik met de skytrain van het vliegveld Bangkok in gegaan. Vanaf het laatste station hebben we een tuktuk gepakt richting Khao San Road. Zo kon Marit gelijk kennis maken met Azië. Ik kreeg de prijs naar beneden van 400 Bath naar 100 Bath. Niet slecht lijkt me, oefening baart kunst! :) We zijn naar hetzelfde hotel gegaan waar ik heb geslapen toen ik in Bangkok aankwam vanuit Australië. Die middag zijn we weer in een tuktuk gestapt om wat tempels te bezoeken. De tuktuk-driver nodigde ons nog uit om 's avonds een pingpongshow bij te wonen, maar we waren allebei zo moe dat we vroeg in bed belandden. De volgende dag gingen we 's ochtends naar dé weekendmarkt van Bangkok. We hadden maar twee uurtjes de tijd, omdat we voor die middag een fietstocht bij Co van Kessel hadden geboekt. We waren na twee uur alleen nog lang niet uitgekeken op de markt, dus hoe slecht ook. We besloten niet te gaan fietsen. Toen ze ons belden hebben we gedaan alsof we ons een dag hadden vergist. Dit was geen probleem. Het kon een dag worden opgeschoven! De markt was te gek. Heel groot en alles heel goedkoop. Toch hebben we ons redelijk in kunnen houden, vinden we zelf. ;) Op de derde en laatste dag in Bangkok zijn we 's ochtends nog naar een tempel geweest en naar de liggende Buddha. Die was echt super mooi! 's Middags hebben we de fietstocht door Chinatown gedaan. Dit was erg leuk en we kwamen op plekken waar we anders nooit zouden komen. Drie uur fietsen door die gekte en drukte was wel echt meer dan genoeg. We hadden het toen ook echt wek gezien in Bangkok, want we vinden het allebei maar een vieze stad. Die avond, maandag de 12e, vertrokken we om 20.30 uur met een super de luxe bus naar Chiang Mai.

Dinsdag 13 november kwamen we 's ochtends vroeg aan in Chiang Mai. Het kostte nog al wat moeite om een goede accommodatie te vinden, maar toen dit eenmaal was gelukt hebben we fietsen gehuurd en zijn we een beetje gaan rondfietsen. Die dag hebben we ook een tweedaagse jungletrek geboekt voor de volgende dag. We vertrokken de 14e om 09.00 uur. Eerst moesten we een stuk rijden voordat we aankwamen bij een bergstam, de Karens. De vrouwen van deze stam hebben van die ringen om hun nek waarmee hun nek wordt opgerekt. Heel indrukwekkend om te zien. ''s Middags begonnen we aan de trekking. Drie uur berg op in de hitte, want het is echt heel erg heet. Vooral de hitte maakte de wandeling zwaar, maar als je dan een Mahout met Ijn olifant voorbij ziet komen weet je weer waarvoor je het doet. De olifant met haar jong liep vlak langs ons. We moesten tussen de struiken gaan staan we als we onze voet hadden uitgestoken, was Olly er waarschijnlijk bovenop gaan staan. Zo dichtbij! Zo gaaf! Aangekomen bij onze overnachtingsplek moesten we wel even slikken. Geen licht, alles gammel, een "matras" dat eigenlijk geen matras genoemd mag worden en het was niet echt schoon. Helemaal niet eigenlijk. Maar hé ho! Dat hoort er natuurlijk gewoon bij. We waren allang blij met de WC en "douche", want die hadden we echt wel nodig na die wandeling. Van slapen kwam natuurlijk weinig terecht.

De volgende dag begonnen we weer met drie uur wandelen, berg af dit keer. Klinkt makkelijker. Was het niet! Het was soms erg glad en moeilijk om niet uit te glijden, maar de wandeling was toch weer erg gaaf. Na de wandeling was het tijd om op de rug van ren olifant te stappen. Ik weet niet of ik dat nou zo leuk vond. Waarschijnlijk was dat een één keer, nooit meer. Arme beesten! Daarna gingen we nog raften. Dat was leuk, maar de rivier was redelijk rustig. Een beetje jammer als het aan Marit aan mij lag. We wilden wel wat meer stroming. Nou die kregen we even later ook! Gingen we dan bijna drie dubbele, achterwaartse, gehoekte salto! Hoppa! Bijna zei ik. ;) Het ging net goed. Van de rubber boot stapten we later op een bamboovlot voor bamboorafting. Wat een sensatie. Haha! Kapitein Moniek mocht en bamboovlot besturen met een bamboostok. Helemaal leuk. :) Daarna was het tijd om terug te gaan richting Chiang Mai. Wij waren hier wel blij mee, want we waren bek af en voelden ons nogal viezig zullen we maar zeggen. De tweedaagse trek was echt helemaal te gek, maar twee dagen was genoeg. We waren blij dat we geen driedaagse trek hadden gedaan.

De avond na de jungletrek was het weer tijd voor een nachtbus. Terug baar Bangkok waar we de volgende ochtend om 06.00 uur aankwamen. We dachten dat we een dag in Bangkok zouden moeten wachten om die avond weer in een nachtbus te stappen richting Phuket, maar iemand kon ons vertellen dat er ook een dagbus ging en aangezien we geen zin hadden om weer een dag in Bangkok door te brengen, gingen we als de wiedeweerga van het busstation in Noord Bangkok naar het busstation in Zuid Bangkok. Daar kwamen we om 07.20 uur aan en tien minuten later zaten we in een bus richting Phuket. Echt maar net aan gehaald dus. Deze busreis duurde nog eens 14 uur. Na 27 uur onderweg geweest te zijn kwamen we aan bij een busstation in Phuket. We wilden naar Phukettown, omdat we dachten dat daar wel wat te beleven zou zijn, maar dat bleek na een nogal moeizame taxirit niet zo te zijn. Om wat te beleven moet je naar een ander gedeelte van Phuket, maar dat wisten we niet. Te weinig voorbereid. Omdat Phukettown niets was besloten we de volgende dag de boot naar Koh Phi Phi te pakken. Na een bootreis van twee uur kwamen we om 15.30 uur aan op Koh Phi Phi. Op de boot leerden we al twee Nederlandse meiden kennen die even een paar uurtjes naar Phuket waren gegaan om te shoppen. We spraken voor die avond met ze af. We zijn die middag meteen de zee in gegaan! Heerlijk! :) 's Avonds hebben we met een groep van zeven Nederlanders gegeten en een drankje gedaan. Erg gezellig! Door onze accommodatie op het feeststrand van het eiland werd slapen ons tot een uur of vijf onmogelijk gemaakt, waardoor we vandaag echt even een middagslaapje nodig hadden. Daarna zijn we even het strand op gegaan en aan het einde van de dag hebben we nog een wandeling gemaakt naar een viewpoint. Vanaf daar hebben we de zonsondergang gekeken. :) 's Avonds hebben we weer met een deel van de groep gegeten.

We vinden Koh Phi Phi een leuk eiland, maar het draait er vooral om het feesten en we willen ook nog wel even relaxen voordat we vier nachten op Koh Pha-Ngan moeten feesten, dus we nemen morgen de boot naar Krabi.

Nog minder dan twee weken! Whaaaa!

Xx Moniek

• 20 November 2012 - 12:36

Esther:

Hoi Moniek!
    Je weet misschien niet meer wie ik ben, maar ik heb een keer meegereden met je vanaf de waardse tempel naar een feestje in winkel. Ik ben een vriendin van Kim Wijnker.
    Op fb zie ik je statussen af en toe opdoemen, en zodoende volg ik je. Ik vind dat je een mega mooie reis maakt, en dat je erg stoer bent! Ik dacht ik laat maar eens een berichtje achter aangezien t niet altijd even druk is op je site, en ik zeker weet dat er veel mensen van je blog genieten, net als ik :-) Groetjes Esther